Home Stiri medicale Noile tendinte in marketingul farmaceutic, prezentate la Pharma Marketing Conference

Noile tendinte in marketingul farmaceutic, prezentate la Pharma Marketing Conference

14 Februarie 2014 17:04
REPERE DIN STIRE
  • Pharma Marketing Conference, eveniment organizat de Evensys, pe 12 si 13 februarie, la Crowne Plaza
  • Noile tendinte din marketingul farmaceutic
  • Comunicarea durerii prin creatiile publicitare
  • E-pacientul
  • Aspecte legale in promvarea medicamentelor
Noile tendinte in marketingul farmaceutic, prezentate la Pharma Marketing Conference
FOTO: Facebook.com/Evensys

Reprezentantii companilor farmaceutice au aflat care sunt noile tendinte din marketingul farmaceutic, in cadrul Pharma Marketing Conference, eveniment organizat de Evensys, intre 12 si 13 februarie, la Crowne Plaza.

Multi-channel marketing, "empowered patient", echilibrarea rationalului cu emotionalul in creatiile publicitare, inlocuirea marketing-ului cu market access-ul pentru medicamentele cu prescriptie sunt doar cateva dintre conceptele si strategiile pe care reprezentantii agentiilor de PR si publicitate le-au adus in prim plan.

Mediul online, vital in comunicarile farmaceutice

Companiile farmaceutice ar trebuie sa-si extinda comunicarea cu medicii, precum si cu publicul larg, in mediul online, pe retelele sociale, in comunitati, pe Youtube, a subliniat Sven Awege, Executive Director&Senior Consultant la Pharma Strategic. Acesta a subliniat ca 70% din medicii europeni si 75% dintre cei americani sunt prezenti pe internet. 43% dintre medicii romani utilizeaza online-ul in scop profesional, a completat reprezentantul Google, Doina Costache. Aceasta mai dezvaluit ca 48% dintre pacienti isi cauta informatiile pe internet, iar 33% sunt influentati de online pentru alegerea medicamentelor.

Mesajul lui Sven Awege a fost intarit si de specialistii romani din agentiile de comunicare. Oana Cociasu, Managing Partner in cadrul agentiei Medic One, a prezentat campania Cercul fetelor destepte, care, desi a fost facuta pentru un RX,  a fost construita astfel incat sa poata fi prezenta pe web, pe Facebook, pe Twitter si chiar la teatru.

Reprezentanta Totem Communication, Raluca Teodoru, a subliniat, de asemea, importanta utilizarii mai multor canale de comunicare (Multi-channel marketing) pentru targetarea eficienta a publicurilor. Alternativele prezentei la evenimentele medicale si a utilizarii reprezentantilor medicali sunt comunicarea prin video call, webinarii si chiar dialogul telefonic.

Comunicarea durerii prin creatiile publicitare

Studiul "Comunicarea farma si nararea durerii", desfasurat de Unlock Research, a relevat faptul ca, in culturile colective si defensive, cum este cea a romanilor, sanatatea este pretuita atunci cand ameninta sa dispara, iar boala este asociata cu amenintarea vietii. Durerea este dispretuita, ceea ce se poate vedea si in reclamele la medicamente. Companiile farma au fost sfatuite sa utilizeze ca mesaj in creatiile publicitare alintul, umorul si puterea supranaturala, nu doar apelul la frica.

Studiul a dezvaluit ca noile tendinte in comunicarea farmaceutica presupun ca noul consumator intelege ca boala este parte din viata, si-o asuma si o intelege. Prin urmare, si medicamentele devin parte integranta din contextul larg al vietii, sustinand viata.

Companile farma sunt sfatuite sa isi mute discursul despre durere in zona de curaj, vitalitate, si preventie:
• Durerea comunicata ca experienta naturala, “parte din viata”
• Comunicare pragmatica, de la adult la adult, fara discurs didactic: medicamentul ca “my friend in pain”
• Rolul medicamentului pentru durere: sa ajute un om, nu sa salveze un pacient
• Marca ajuta individul sa inteleaga ce se intampla cu propriul organism, in limbaj de consumator

E-pacientul

Pacientii trebuie vazuti de catre companiile farmaceutice ca parteneri de dialog, persoane cu putere de a decide asupra sanatatii lor si tratati cu responsabilitate, au mai transmis specialistii in comunicare. Uneori, acestia au mai mult timp si disponibilitate decat medicii sa caute articole privind noi descoperiri stiintifice, sa afle de tratamente revolutionare. In aceste conditii, medicii si companiile ar trebui sa-i asculte si sa nu-i trateze cu inferioritate. Un exemplu relevant este cel al "e-Pacientului Dave", un barbat ce a invins cancerul dupa ce medicii i-a spus ca nu mai e nimic de facut, gasind el insusi pe internet informatii despre un tratament revolutionar. Acum, el ii invita pe toti pacientii sa vorbeasca unul cu celalalt, sa isi stie propriile date despre starea de sanatate si sa imbunatateasca asistenta medicala treptat, cu fiecare e-Pacient.

Aspecte legale in promvarea medicamentelor

Aspectele legale ale publicitatii produselor farmaceutice au facut, de asemenea, parte din programul conferintei. Pe langa cele cunoscute deja de producatorii farma, avocatul Ana-Maria Baciu, Partner in cadrul Casei de avocatura NNDKP, a prezentat si noile reglementari ale sponsorizarii medicilor de catre industria farmaceutica, adoptate prin OUG 2/2014.

In cea de-a doua zi a avut loc un training avansat de marketing multi-channel, sustinut de Sven Awege, de la Pharma Strategic, care a adus in prim plan strategiile de promovare, targetare si atingere a audientei dorite.

Autor: Adelina Vartolomei
Sursa: PaginaMedicala.ro
1841 vizualizari
Adauga comentarii
Fii primul care comenteaza
Pentru a vizualiza sau adauga comentarii trebuie sa fii membru PaginaMedicala.ro.

Click aici pentru a va autentifica

Pe larg
Cursuri EMC
Tratamentul actual al fibrilatiei atriale Tratamentul actual al fibrilatiei atriale  6 credite EMC 
Cursul face o sinteza a optiunilor actuale de tratament in fibrilatia atriala, pe baza dovezilor...vezi curs
Tromboembolismul pulmonar – o problema nerezolvata inca in practica medicala Tromboembolismul pulmonar – o problema nerezolvata inca in practica medicala  6 credite EMC 
Cursul isi propune parcurgerea problemelor legate de embolia pulmonara acuta de cauza trombotica si...vezi curs
Tratamentul actual la pacientul hipertensiv diabetic Tratamentul actual la pacientul hipertensiv diabetic  6 credite EMC 
Cursul prezinta indicatiile actuale de tratament antihipertensiv in cadrul populatiei diabetice si...vezi curs
Intoxicatiile cu etnobotanice - abordare in urgenta Intoxicatiile cu etnobotanice - abordare in urgenta  4 credite EMC 
Curs despre diagnosticarea pacientilor cu intoxicatii etnobotanice si tratamentul aplicat in...vezi curs
Cancerul colorectal - diagnostic clinic si paraclinic Cancerul colorectal - diagnostic clinic si paraclinic  7 credite EMC 
Cursul pune in prim plan metodele actuale de diagnostic clinic si paraclinic in patologia...vezi curs